onsdag 3 april 2019

Fyra korta

Längtet: att solen ska bli så varm att jag kan ta med en termos kaffe och en bok när jag går på vagnpromenad och sätta mig på en bänk någonstans och bara njuta

Förhoppningen: att jag ska komma igång med joggandet på riktigt nu när gatorna är nästan  helt bara, oj så härligt det var häromdagen när jag tog en första liten runda, men oj så mycket träningsvärk jag fick.

Undringen: hur jag ska bli starkare i kroppen och undvika att få så ont i höftböjaren när jag promenerar, och var på kroppen det riktigt är jag borde fokusera. Min gissning är mage och rygg.

Drömmen: att jag ska få sova en hel natt någon gång mer i livet, haha. Har inte gjort det på snart ett år nu så jag är ganska van, men tänker mig ändå att det inte är en helt ouppnåelig utopi.

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...