fredag 3 september 2010

Radiotystnad

Nej, jag har inte slutat blogga men internätet i denna stad har inte velat mig väl hittills. Men det ska nog ordna sig så småningom. Just nu sitter jag på café da Matteo tillsammans med L, det är lite svalt i luften men inte för svalt. Solen skiner och kaffet är underbart.

Den här veckan har varit ett kaos men jag känner att jag kanske har landat litegrann. Jag flyttade in i mitt rum i onsdags och har redan varit det obligatoriska varvet till Ikea. Rummet känns stort i jämförelse med min Londonskrubb, även om det är lite halvsjaskigt och kommer att målas om. Vid boendeexpeditionen informerades jag om att JAG får välja väggfärg. Så fint, hann jag tänka. Men sedan fick jag se de fyra nyanserna av grått som jag skulle välja mellan och fick svälja min entusiasm.

Däremellan har det hunnits med en hel del promenader av och an i jakt på diskborstar och kuvert men också ett och annat vinglas i stadshuset och vilda diskussioner om hipsters och religion. Ikväll blir det hemlig konsert tillsammans med M. Jag berättar mera nästa gång jag hittar nät.

3 kommentarer:

Jessica sa...

Grått? mina var ljusgula? Och nätet var väldigt snällt hela tiden, skumt det där.

men vad fint att det fortfarande fanns vin i stadshuset, nu är väl den viktigaste frågan om du redan besökt Zenit?

Nina sa...

Tja, kalla det gult om du vill. Grått är det i mina ögon. Nätet funkar väl i princip men vill inte låta mig bli inloggad.

Ja, Zenit har besökts en gång, mycket mysigt. Men lite långt borta känns det som.

Jessica sa...

Jag kallar det gult och kan visa foton! :)

Ja, lite långt borta, men tyckte att det var kiva att göra det till en liten grej att fara dit och sitta där länge. M kan såklart bara halka ner för backen, det är lite fräckt

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...