måndag 6 december 2010

Att skriva bort text

Det här med skrivande är mycket märkligt ibland. För nog är det konstigt att man kan sitta och skriva och ha ett ganska bra flyt hela dagen men i slutändan ha åstadkommit färre tecken än när man började. Det är klart att det är dumt att stirra sig blind på sid- och teckenantal men ibland, när det faktiskt har gått bra, skulle det vara kul att få det bekräftat också på den fronten.

För att vara måndag har jag hursomhelst varit ovanligt bra på att ta mig själv i nackskarven och fortsatt att skriva lite till. Kanske är det för att jag redan har på känn att nästa vecka inte kommer att bli någon egentlig arbetsvecka. Varför inte? För att jag inte vill helt enkelt. Istället för att sitta i läsesalen och försöka psyka mig själv till att tycka att jag har något vettigt att säga men inte lyckas tänker jag vara ledig. Ha julstämning. Låta mig distraheras av att jag snart ska åka till Jakobstad. Prata strunt och dricka öl. 
  

1 kommentar:

Temumriken sa...

Det där hände mig också när jag skrev gradu, flera sidor försvann sådär bara men jag tror det betyder att kvaliteten på helheten har blivit mycket bättre.

Låter trevligt med tidigt jullov, du har säkert förtjänat det.

Iskall vår

Det finns inte så mycket att säga om februari, det var en månad som gick fort, den var bättre än januari (krävs iofs inte mycket för att lyc...