torsdag 9 december 2010

"Hej, du har kommit till Bankens telefonservice..."

Jag sitter som bäst och väntar på att någon från banken ska ringa åt mig. Vem och när har jag ingen aning om. Jag tycker att det oftast fungerar bra att betala med plastkort, men när korten plötsligt väljer att strejka är det mindre kul. Om man dessutom som jag tycker väldigt illa om att tala i telefon med människor jag inte känner är det ännu värre.

Men, jag kan faktiskt tycka att det är lite småtrevligt att prata med kvinnorna på telefonservicen. För oftast kommer de från Österbotten och när de hör att jag också kommer från samma jaktmarker (trots att jag är en av de där svikarna som har flyttat till Sverige) inbillar jag mig att de genast låter lite trevligare. "Nu får du tyvärr vänta en stund, hoppas att det kommer någon bra musik!" säger kvinnan sarkastiskt när hon försöker koppla mig vidare till en annan avdelning. Men den svensktalande servicepersonen är på vift så nu sitter jag här och väntar. Utan telefonkömusiken (som jag nu och då tycker att låter som Crosby, Stills, Nash & Young).

Jag hade tänkt leta efter en sista julklapp. Men mest hade jag nog tänkt handla mat. Så jag hoppas att det ringer snart.

Inga kommentarer:

Iskall vår

Det finns inte så mycket att säga om februari, det var en månad som gick fort, den var bättre än januari (krävs iofs inte mycket för att lyc...