torsdag 30 december 2010

De fyra årstiderna

Trots att jag egentligen tycker att året börjar i september tänkte jag ta en snabbtitt tillbaka på år 2010. För att se var jag har befunnit mig. Och det är en märklig tanke att det var tidigare i år som jag bodde i London.


Vinter
Så här glad var jag i London, här utanför mitt hus. Ja, just så här glad, och mest hela tiden faktiskt. Vintern var mild enligt mig (kall enligt Londonborna) och det fanns ingen annan plats jag hellre ville befinna mig på.


 Vår
Under våren blev det mycket tentläsande, ett spännande projekt som innebar en massa tid på UCL:s bibliotek men också caféläsning och parkpluggande. När tentperioden var slut åkte jag och E en sväng till Brighton, på den här bilden sitter jag och väntar på lunch.


Sommar
Under sommaren var jag lös och ledig och åkte bland annat på visit till Åland.

Höst
Under hösten flyttade jag till Göteborg där jag fortfarande bor och därifrån passade jag på att åka till Island för att hälsa på E. Efter den resan blev det mest graduskrivande men också... nej, det blev nog nästan bara graduskrivande.

Det var den egotrippen. Hur var ditt år?


2 kommentarer:

Jessica sa...

Vilka jättesöta bilder på dig, speciellt din glada hoppbild men du ser härligt finurlig ut på Åland och sådär harmoniskt glad ut på (i?) Island!

Ganska knäppt faktiskt att du började året i London! Och att jag var där och åt franskisar med dig, vad fin det var! (Hej nostalgi!)

Nina sa...

Haha, tackar och bockar, jag tänkte att jag skulle bjuda på mig själv lite för omväxlings skull.

Oh, jag har fina bilder från vår omotiverade franskispaus, det var fina tider det! Och vad glad jag blir av att du hälsade på mig så att jag inte är ensam i min nostalgi.

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...