lördag 14 maj 2011

Killing some darlings

Bla bla bla Blogger fungerade inte bla bla bla. You get it. Jag sitter i läsesalen och inser att det kapitel jag skriver på kommer att bli alldeles för långt och att jag faktiskt inte håller på med en doktorsavhandling utan en gradu. Så nu killar jag en massa darlings. I morse tyckte jag att mitt vardagsliv måste verka ganska patetiskt med tanke på att jag den här helgen bara ska jobba och sen sitta hemma och glo på tv. Men så påminner jag mig om att jag faktiskt var ute på vift tidigare i vecka, här får ni några bilder på husfasader i Gamla Stan to prove my point.*

Jag vill också bo i ett karamellhus

Om jag skrev en encyklopedi (?) skulle denna bild kunna finnas bredvid 

uppslagsordet frihet

Den här fasaden påminner mig om när mitt gymnasium forftarande var knallgult. 

Those were the days.

* Point being: åh, en så kosmopolitiskt och världstillvänd tillvaro jag lever. I motsats till: hu, vilken världsfrånvänd eremit jag är.

Inga kommentarer:

Den senaste tiden

Det har varit några bra veckor med bättre balans, eller så är det bara ljuset och den begynnande våren som trots bakslag ju kommer. Jag tänk...