onsdag 4 maj 2011

Trädgårdsveckor?

Om denna gradu var ett träd som försökte sträcka ut sina grenar mot solljuset så hindras det just nu av en massa sly. Skogsgläntan där trädet växer är i behov av att krattas och ansas. Dessutom är trädet angripet av mögel på vissa ställen. Trädgårdsmästarens största skräck är för tillfället att upptäcka mögel också på stammen. Och det finns verkligen inte tid att plantera flera träd.

Så: fram med sekatör och något att stötta upp grenarna med. Nu ska denna trädgårdsmästare arbeta till det bildas blåsor på händerna. 

2 kommentarer:

Kristin sa...

Jag har varit så insvept i min egen skit på sistone att jag glömt bort din blogg. Jag ser att du läser Murakami för tillfället (igen) o undrar vilken Murakami jag ska läsa som första Murakami?

Nina sa...

O, då tycker jag nog... hm... ska den vara tjock eller lagom? Om du säger tjock så tycker jag "The Wind-Up Bird Chronicle" eller "Kafka on the Shore", ska den vara lagom så "Hard-Boiled Wonderland and the End of the World". Det är några av mina favoriter. Alla väldigt mysko ;)

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...