söndag 22 maj 2011

Om jag tar en tupplur kanske?

Jag blir lite smånervös av att läsa om att Grimsvötn har ett utbrott eftersom jag tänkte flyga mot Österbotten om bara ett par dagar. Senast det var aska i luften var föräldrarna på besök i ett blommande London och då var det mest bara trevligt. Men denna gång har jag ett datum att passa eftersom syster yster den yngre blir utexaminerad kulturmontör, och jag har redan bokat om mitt flyg en gång efter att AirBaltic var så vänliga att meddela mig att de hade ställt in hälften av min resa, biten mellan Göteborg och Riga. Jag hade inte direkt lust att cykla till Riga så det bidde en ny bokning. 

Det är bara att hålla tummarna för att vindarna inte ska blåsa askan mot Skandinavien. Elín, if you're reading this, maybe you could bring some friends to the volcano and blow towards the West?

Här väntar jag ut askmolnet (eller egentligen migränen) på föräldrarnas hotellrum i april i fjol

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...