onsdag 2 november 2011

Vådan av att känna någon med torr ordhumor

Lyckan i att komma hem från hemtentsskrivning i biblioteket och finna ännu mera recensionsböcker i postfacket. 

En hög som till och med får mitt röriga skrivbord att se trevligt ut
Eftersom alla vet att jag är fenomenal på roliga ordskämt känns det som om jag måste dela med mig av gårdagskvällens twittersyssla så att den som missade min briljans inte ska förlora några skratt. Hashtaggen #halfbandhalfmovie* rekommenderas för alla med extremt torr humor. Favoriterna bland mina egna bidrag listas härmed helt förbehållslöst och utan den minsta tanke på att det är fult att skryta om sin egen förträfflighet:

Some Like it Hot Chip
Speedy José Gonzales
Spin Doctor Zjivago
The Cider House Ja Rules
Dial Boney M for Murder
A Fish Called Vonda Shepard





Försök själv, det är beroendeframkallande.

*Tanken är alltså att man förenar ett band- artistnamn med valfri film. Inte svårare än så.

4 kommentarer:

Jessica sa...

Vonda Shepard är fortfarande favvon! (<- vem är det nu som är svenskifierad?) Fint med tantboken! Inte har du väl missat den eminenta hashtaggen #tantpride, för när man... tja, gör något tantigt?

Nina sa...

Håller med om det, var nog lite stolt när jag kom på den. =)

Hm, jag vet inte om jag är så tantig faktiskt (är kanske i denial). Oftare klantig än tantig.

när det börjar sa...

Vonda och Jose är mina favoriter!

Nina sa...

Much obliged. =)

Den senaste tiden

Det har varit några bra veckor med bättre balans, eller så är det bara ljuset och den begynnande våren som trots bakslag ju kommer. Jag tänk...