tisdag 14 januari 2014

Inget sommarlov än

Hej. Nytt år. Januari, februari. 
Det snöar i Göteborg och det känns aningen ljusare, lättare under fötterna, även om vinden viner in under den för vida jackan när jag cyklar. 
Det händer inte särskilt mycket. Jag avskyr den här tiden på året, det minns ni kanske. Jag vill framåt, mot våren, mot den höga himlen. Jag äter joghurt med björnbär jag plockade i augusti, bläddrar i Wonderbook som jag fick i julklapp, bläddrar bland bilderna jag scannade in när jag var i Jakobstad. 

Tänker att så här hade jag hellre haft det.

En av de första böckerna jag läste själv: Malenas första sommarlov av Marita Lindquist

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...