onsdag 9 april 2014

Alldeles precis innan

Det har regnat en del här de senaste dagarna, det har varit skönt. Dammet har sköljts undan. Samtidigt vet jag vad som händer sen när solen kommer fram, för det är verkligen alldeles fem före nu. Jag har redan sett flera buskage med nästan fullt utslagna blad. Allt bara väntade på det där regnet, på att få slunga ut sitt pollen i atmosfären. Har jag sagt att jag är en snarkare? Jag kan berätta att snarkande inte direkt förmildras av pollenallergi. 

Förutom den stundande pollenapokalypsen (försökte komma på något kul ordskämt där, men apollenkalyps lät inte så häftigt) har jag det bra. Idag har jag exempelvis haft nöjet att gästjobba i en av våra andra butiker. Det är roligt att göra sånt ibland, för det är lätt att stirra sig blind på sin "hembutik" och tro att det bara finns ett sätt att göra saker på. 

Som ni kanske vet jobbar jag på flygplatsen, och det är - på gott och ont - en väldigt säsongskänslig plats. Det innebär också att det under lågsäsong kan vara timmar helt utan folk. Och helt utan folk på en liten flygplats innebär verkligen helt utan folk, inte ströfolk som tittar in nu och då och strosar runt, utan totalt tomt. Sen när det är mycket är det istället jättemycket. Knasigt och kul är det, fast just nu längtar jag nog till sommaren då trycket är högt och man får tipsa till höger och vänster så svetten rinner.  

I övrigt pågår en rolig diskussion om jeans vs. tightsMalins blogg. 

Det var väl typ det jag hade att komma med.

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...