måndag 7 april 2014

Efter festen

Äter godis och betraktar en hop gula snittblommor. Så kan det bli när man har haft partaj, att det är måndag och det ligger kvar godis i en skål. Att det finns levande blommor i min närhet.

Jag har tyvärr inga bilder från festen, men kan berätta att den bland annat innehöll spontan solosång och näsblod (fast det ena var inte en följd av det andra, vad man än skulle kunna tro). Igår följde en loj söndag, det blir nästan som en exkursion att tillbringa en helg hemma hos mig eftersom jag inte har någon tv och bara en liten pyttedator som lämpar sig illa för filmvisning för fler än en person. Men rester från festen, hämtpizza, någon som spontansomnade i min famn medan jag slöläste bloggar, en trött promenad i dimman. Ungefär så tänker jag mig en perfekt bakissöndag.


Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...