onsdag 18 juni 2014

Kaffeonsdag

Oj oj oj, när man inte lyckas somna och ska upp tjugo över tre och sen har en massa ivriga midsommarkunder i timmarna fyra, då behöver man kaffe. Är inne på min tredje kopp och klockan är inte ens tio. Hur ska detta sluta?

Läste ut Nesser igår, det var kanske delvis därför det var svårt att somna. För jag har märkt att det är så med mig, läser jag ut en bok på kvällen tar det mycket längre för mig att somna. Även om jag börjar på en ny genast efteråt (ett måste för mig, annars känner jag mig liksom helt naken). Någon som känner igen sig? Är förresten halvvägs genom Knausgårds Hitleressä nu, den är hur intressant som helst. Men kan i ärlighetens namn säga att jag bläddrade förbi det mesta av Paul Celan-analysen. Snark vad tråkig den var. Och det tycker jag man får som litteraturvetare, jag har minsann gjort och läst min fair share av diktanalys i mina dagar.

Jo! Såg ju en älg från bussfönstret i morse. Det hade jag helt glömt bort.

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...