måndag 16 juni 2014

Livets stora frågor

Några diskussionsämnen från den gångna helgen:

Stör sig andra fåglar också på måsar?
Kan man bowla i Skara?
Vad säger man i ett bröllopstal?
Finns det någon film som är sämre än The Hobbit?*

Det är som om man samtidigt vänjer sig och hela tiden gapar av förundran över att sommaren faktiskt är. Ingenting konstigt alls/jättekonstigt. Parallella känslor, parallella världar. Att gå hemåt, barfota på het asfalt efter en tre timmar lång promenad, blunda mot solen, samtidigt tänka på dem som inte kan göra just så. Som kanske kämpar bakom fördragna gardiner och man önskar så mycket man kan att allt bara ska ordna sig.

Nu är det måndag, en kort vecka för mig. Jag ska jobba tre dagar och sen sätta mig på ett tåg mot Dalarna. Midsommarhelg, bröllop, ledighet. Jag ska gå i skor med höga klackar, svänga med en blommig kjollängd och förhoppningsvis känna lite fler bröllopsgäster än på förra sommarens bröllop. För det blir ju liksom lite roligare om man har träffat exempelvis brudparet.  
Läs boken istället!



*Svar: Ja, del 2 av The Hobbit, The Desolation of Smaug. Skulle någon vilja ha ett nästan aggressivt kommentarspår till filmen är det bara att höra av sig till mig, min repertoar innehåller allt från diss av smink och kostym till totalsågning av (frånvarande) storyline och huvudperson. 

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...