måndag 30 juni 2014

Listar sommaren

Inte lätt att formulera sig just nu, benen trampar, fjuniga hårstrån blåser i ansiktet. Håller i ett roder, ett sälhuvud guppar bland vågorna. 

Men det fanns ju en lista, som bland annat Hanna har gjort. Får kanske ge mig på den. Utan bilder men ändå. 

Var tillbringar du din sommar?

På flera ställen, både långt nere i landet (Malmö) och högt uppe (Umeå), på andra sidan pölen (Österbotten) och i pölen (kanske Skagerrak).

Vad har du förväntningar på sommaren 2014?

Jag hoppas att den blir både lugn och äventyrlig. Just nu känns det inte så viktigt att vädret är perfekt, men det får gärna vara lite varmare än 15 grader.

En regnig dag...

... hade jag förr legat under täcket och läst en bok, men numera brukar det bli en cykeltur istället. Så länge det är varmt och regnkläderna inte läcker är det ganska mysigt att cykla i regnet. Bästa kombinationen av dom här två aktiviteterna är förstås att cykla till bibban och låna hem en jättestor hög med böcker!

Föredrar du noga planerad eller spontan semester?

Ganska noga planerad tror jag. Men noga planerad på det viset att det är skönt att bestämma när man ska befinna sig var och boka tågresor och sånt i god tid. Sen är det lättare att vara spontan, om ramarna redan finns där. 

Beskriv din sommaroutfit med tre ord.

Barfota, fladdrigt, havsblött hår.

Bästa stället att dansa på tills solen går upp?

Hm, dansar inte så mycket under sommaren. Låter tråkigt, men föredrar trädgårdshäng och nattliga dopp.

Tre saker du klarar dig utan i sommar

Dator, smink, skor.

Sommarplåga du älskar

Alltså det är lite pinsamt, men det är nånting med Don Henleys "Boys of Summer" som är så otroligt somrig. Blev tvungen att lyssna på den nu. Mmmmm.

Sommarplåga du önskar att aldrig hade gjorts

Det här blir sannolikt årets sommarplåga så den kanske är lite tidig att sia om, men jag tycker att Pharrell Williams "Happy" är så fruktansvärt irriterande. Jag verkligen hatar låtar som är så där jätteglada och typ handlar om att livet är härligt (Katrina and the Waves med "Walking on Sunshine", jag tittar på er!), av någon orsak gör de mig så sjukt irriterad. Ääääää. Jag fattar att du är glad Pharell, men måste du verkligen säga det hundramiljoner gånger i samma ton?

Vem tillbringar du helst din sommar tillsammans med?

Familjen, släkten och Cyklisten, utan tvekan. Gärna i ljuv kombination. 

Stadsweekend eller skärgårdsmys?

Där säger jag nog som Hanna, både och. Hade jag helt fått välja hade det bara blivit den bästa viken i världen, men jag tror att jag har blivit lite mer rastlös sen jag började jobba heltid och semestern är så inrutad. Lider nog lite av vill-göra-allt-syndromet. Men, utan Fäboda, ingen sommar.

Bloggar du kommer att följa

Ska jag vara helt ärlig, inga. Jag tycker att det är så ofantligt skönt att ha paus från allt vad internet heter under sommaren. Men jag kommer nog att kika in hos åtminstone Hanna och Jessi.

Dina bästa budgettips för en fulländad sommar

Res runt i ditt eget land, cykla, läs böcker. 

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...