onsdag 8 oktober 2014

Dra långa drag

Vitt vitt vitt, jag har målat en vägg. Två gånger, tror det behövs en tredje. 

Ibland när jag inte kan sova för att jag tänker för mycket brukar jag föreställa mig att någon målar över min kropp med vit målarfärg så att varje liten hudbit är täckt. Jag tror jag är som pappret, att jag försöker sudda bort mina överloppstankar som snurrar på som matrester i hjärnan. 

Jag har ingen aning om var den här tankefiguren kommer ifrån, men jag vet att jag tycker mycket om att måla väggar. Det är så konkret. Det händer i nuet, jag ser resultatet framför mig. 

Och det klistriga ljudet av en roller full med färg.



Det finns en ypperlig podcast som sändes för ett år sen ungefär som heter Fasad, gjort av arkitekten Katarina Bonnevier, ett av programmen hade temat "Färgen vit". Consider yourself tipsad.

EDIT: På tal om färg så har Nyfiken i en pod (en rolig pod som går ut på att pröva nya grejor) just nu en rosa bandet-insamling för bröstcancerforskning som jag tycker att du ska klicka in dig på. Det går att donera anonymt, målet är 2000 euro och de är nu uppe i 650 euro. Du kan själv välja vilken summa du vill donera. Klick klick! Bor du i Sverige kan du istället stöda Linas insamling. Klick klick igen!

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...