söndag 15 februari 2015

Ytan

Mätt av mat, öl, kaffe, choklad, söndagshäng. Det känns lite som fredag idag även om det logiskt sett är tisdag i min arbetsvecka. Rörigt. 

Tänkte egentligen bara uttrycka min glädje över att jag har köpt ett par byxor idag. Jag har svårt för byxor. Så snygga, men ack så obekväma. Innan dagens köp ägde jag exakt noll par användbara byxor. Men så, på en ställning med kläder som var på väg att fasas ut, hängde de. Ett par dressade svarta brallor som ser rätt eleganta ut. I stretchtyg. Med muddar längst ner. Det kanske ska bli mitt nya stilmotto, business on the outside, femåring on the inside. Tänker bära dessa i evigheters evighet.

Häromdagen hittade jag denna lista på plagg från 00-talet. Helt i enlighet med det beskådade jag idag i en affär ett par svarta byxor med en svart kjol fastsydd ovanpå. Jag måste medge att jag nog gillade just denna underliga företeelse, men jag kan inte säga att jag har saknat den. Andra härliga (Jeppis-?)trender jag minns: höftskynket á la JLo, kedjan man hängde på höften, de lila brallorna, benvärmare över skorna, t-skjortan ovanpå den långärmade tunna tröjan.

Why, oh why?

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...