onsdag 23 november 2016

Mindre än hälften kvar

Jag skriver mig igenom denna månad och hittills har jag klarat kvoten, resultatet blir knappast något extraordinärt men jag har i alla fall en tydligare plan än jag hade förra gången jag var med i NaNoWriMo. En nackdel med projektet är dock att två andra saker faller bort: läsning och yoga. Jag behöver lägga all min extratid på skrivandet, åtminstone på vardagarna, annars finns det inte en chans att jag ska hinna. 

Just nu håller jag fortfarande på med del två i Patrick Melrose-serien, Bad News, och som somna-läsning Agatha Christies Death on the Nile varvat med omläsning av Tana Frenchs Broken Harbour. Den som har läst French fattar varför det är extra passande att läsa just denna bok efter en vecka av att ha vaknat och inte kunnat somna om på grund av konstiga ljud i huset... Det är så mycket annat jag skulle vilja läsa just nu, t.ex. My Name is Lucy Barton av Elizabeth Strout och The Watchmaker of Filigree Street av Natasha Pulley (Jessi, har du läst?).

Men nu skriver jag ju här istället för på min NaNo-text, inte alls bra eftersom jag måste göra mig i ordning till jobbet om en halvtimme. Och ikväll ska jag se The Girl on the Train på bio (har hemskt låga förväntingar, men kul ska det bli) så då lär det inte bli så många ord i dokumentet. 

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...