onsdag 16 november 2016

Natten*

Jag avundas alla som åker bort till en ljusare plats den här tiden på året. Det blir allt svårare att värja sig mot mörkret och i kombination med - ja ni vet, all skit som pågår i världen (och världen är också staden man bor i och populismen verkar finnas överallt) just nu är det inte direkt så att man studsar upp från sängen på morgonen. 
 
Jag har dessutom sovit dåligt i mer än en vecka nu vilket inte alls är likt mig. Tyvärr har jag och Cyklisten oturen att huset vi bor i är väldigt lyhört uppåt och neråt, och när man ska gå och lägga sig på kvällen vill man helst inte höra när någons tvättmaskin dundrar eller när någon lyssnar på musik. För det mesta brukar jag försöka vara diplomatisk och förstående men förra veckan knackade jag faktiskt på hos grannen ovanför och bad dem vänligt men bestämt att inte tvätta kläder efter klockan tio på kvällen. Det funkade, hittills i alla fall. Nu tvättar de klockan sex på morgonen istället. 
 
Så mycket som gör att jag allra helst vill gömma huvudet under täcket och vråla 
 
MEN ÄR NI IDIOTER OCH DUMMA I HUVUDET NI FATTAR VÄL ATT MAN INTE SKA FÖRA OVÄSEN EFTER KLOCKAN TIO PÅ KVÄLLEN NÄR FOLK SKA SOVA FÖR HELVETE OCH LÄS FÖR FAN TIDNINGEN OCH SLUTA SÄGA ATT DET FINNS EN MEDIAKONSPIRATION MOT ER SOM ÄR RASISTER OCH STÅ UPP FÖR NÅGOT ANNAT ÄN ERA EGNA FRÄMLINGSFIENTLIGA IDEAL
 
eller något i den stilen. Men det gör jag så klart inte för jag är ingen skrikig person. 
 
Jag undrar däremot om jag inte borde bli det.
 
*Ja, alla ni som har spädbarn hemma kan skratta rått åt detta men jag tänker ändå att det är mysigare att vakna av en bebis än av en centrifugerande tvättmaskin. Eller?

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...