söndag 23 juni 2019

Midsommaren

Jag hade hoppats på en midsommarkväll vid havet med den ljusa himlen och snaps i glasen, nu blev det inte riktigt så men det blev bra ändå. Vi orkade inte med en till helg med rekord i antal blöjbyten plus ett ställe utan rinnande vatten så vi stannade i stan. Skönt ändå när man känner att man har fattat rätt beslut efter att ha våndats. 

Lillcyklisten är inte helt på banan än, det är lite tröttsamt. Nu räknar jag inte ens med att det ska bli bra tills nästa helg då vi åker till Finland, men vi får väl se. Tror allt känns mycket segare för att det också pågår någon gnällperiod deluxe just nu, förhoppningsvis blir det lite uthärdligare när vi byter miljö, det brukar hjälpa.

Dagens bebisrant över.

Jag längtar så mycket efter att simma nu. Det har inte blivit av än trots att vädret har varit exemplariskt, jag är verkligen inte en badkruka, men det är lite krångligare att ta sig till simstället för tillfället. Simmade så mycket förra sommaren, det var räddningen. Jag insåg idag när jag stack fötterna i mina sandaler hur otroligt svullna mina fötter var i fjol, jag minns nu känslan av att det stack i huden, nästan som om den skulle kunna spricka när som helst. Inte så långt ifrån sanningen ändå.

Nu tror jag att Lillcyklisten har somnat i sin skrubb, Cyklisten jobbar ett konstigt halvnattskift och kommer hem klockan tolv inatt. Jag ska ta en dusch och sen försöka hitta nåt på SvtPlay som Cyklisten är ointresserad av och njuta av att vara (typ) ensam hemma.

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...