onsdag 19 juni 2019

Önskar mig en sommar

Att Lillcyklisten ska återhämta sig från sin magbobba. Nu har det gått en dryg vecka och det börjar bli lite slitsamt, för honom mest så klart, men också för mig som är ensam med honom hela dagarna.

Att jag redan nu hade gått min kandidatutbildning i biblioteksvetenskap som jag ska börja nu i höst och att jag redan hade ett jobb och en lön som kom in på kontot varje månad.

Att jag ska orka ta tag i situationen som är mitt hår, nu ca tio centimeter slitna toppar plus ca tre cm amningspolisonger. Très chic som fransosen sa.

Att våra krukväxter som fullkomligt har exploderat sen våren kom (och sen jag började ge dem växtnäring) ej ska gå hädan medan vi är bortresta.

Att detta underbara väder ska fortsätta. För mig alldeles perfekt, drygt 20 grader och sol på dagen, och någon regnskur då och då.

Att jag ska fortsätta hitta fenomenala romaner i sommar och att jag ska hinna läsa dem.

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...