fredag 24 januari 2020

I kras?

Jag undrar om jag borde tolka det symboliskt att jag två dagar i rad har krossat glas i misstag? Igår upptäckte jag en spricka i min armbandsklocka och idag (med väska, tygpåse, pulka, unge och nycklar i famnen) dängde min matlåda i trapphusväggen så den sprack i flera bitar. Hittills har jag i varje fall inte kommit på vad glaset symboliserar. 

När det kommer snö och solen plötsligt lyser, när den krossade matlådan istället gör så att jag och några studiekompisar spontanäter lunch på ett "bättre" studentlunchställe, då kan jag inte annat än att tänka att det nog symboliserar någonting positivt.

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...