tisdag 5 maj 2020

När man tappar boken man läser

Det hände mig efter lunch idag, försökte fortsätta min koncentrerade läsning efter att ha druckit en kopp kaffe men somnade sittande och tappade boken i knät. Jag är ändå nöjd över dagens insats, vi fick en otroligt omfattande hemuppgift igår som ska lämnas in om en vecka och jag har nu endast två kapitel läsning kvar av den aktuella boken kvar, sen kan jag börja med själva uppgifterna.

Fem över tre, ska slänga i mig ett knäckebröd och gå och hämta Lillcyklisten från förskolan. Det är strålande sol men jag har inte varit ute sen lämningen i morse. Det är något med det här kursmomentet som gör att det känns viktigt att göra undan så mycket plugg som möjligt nu i början. Hellre så och få någon halvdag ledig i slutet av veckan än att stressa vid deadline.

Inga kommentarer:

Iskall vår

Det finns inte så mycket att säga om februari, det var en månad som gick fort, den var bättre än januari (krävs iofs inte mycket för att lyc...