tisdag 19 maj 2020

You live, you learn

Flydde hemmet när koncentrationen svek mig efter lunch, jag har just nu turen att bo bara en gata bort från universitetet och har upptäckt att vissa cafeterior fortfarande är öppna och tillgängliga för pluggande. Toaletterna är dock igenbommade, men det är en historia för sig. Ingen rolig historia för den som är gravid dock.

Det är inte bara vår balkong som renoveras, här under mig där jag sitter och jobbar sågas och borras det också för fullt. Men just nu spelar byggjobbarradion "Jagged Little Pill", en låt från barndomens absoluta favoritalbum. Minns så väl kassetten som min lågstadiekompis bandade åt mig, hennes storasyster hade skivan och jag var så avundsjuk. Minns hur vi lyssnade på skivan hemma hos henne i Björnviken, men minns inte vad vi gjorde samtidigt. Lekte med Barbie kanske? Vi brukade också se på Dirty Dancing och sen gå ut i skogen och leka scenen där Baby balanserar på en stock, det fanns ett omkullfallet träd som var exakt som trädet i filmen (tyckte vi). 

Starka stilikoner ändå, Alanis och Baby. Men Alanis var nog alltid mer stilokon för mig än Baby, särskilt i videon till "Ironic". Jag flätade också små flätor i håret och ville vara lika cool som henne.

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...