söndag 10 maj 2020

Surdeg och surmor

För åtminstone tredje gången har jag lyckats sätta en surdeg utan att spara surdegsgrund till nästa bakning, det är så dumt! Hela poängen med surdegsbakning (eller halva i alla fall) är att surdegen blir bättre och bättre ju mer man bakar med den. Morrar åt detta men tackar mig själv för att jag gången innan sparade dubbla surdegsgrunder, nu har jag i alla fall en värdefull reserv.

Morsdag. Det har jag varit övertygad om att det har varit idag. Och det har det ju, men i Finland... Nåja, vi tar det goda med det onda och säger som så att vi firade idag istället för i slutet av maj när resten av landet firar, spelar verkligen ingen roll. Kanske behövdes tårtan och blomman också extra mycket idag, trots att jag eventuellt blev extra irriterad och sur på att alla var så j*vla gnälliga från att vi klev upp i morse just på min dag. Haha. Där fick jag. Kanske behövde jag helt enkelt tycka lite synd om mig själv.

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...