onsdag 20 februari 2013

Gitarrlängtan

Idag har jag druckit sjuka mängder kaffe och fixat på lite smått och gott, som vanligt med Hanna som också brukar ha lediga onsdagar. Det var otroligt välbehövt, igår slog nämligen min februariangst till. Rätt sent måste jag medge eftersom det byter månad redan nästa vecka, och jag gillar inte att klaga, men jag tycker verkligen att det räcker med vinter nu. Man är så blek att man nästan är genomskinlig och världen är ful som stryk. Nåväl. Även om hela dagen var både effektiv och avslappnande på samma gång var definitivt detta det allra, allra bästa:

Hanna har tagit bilden, kolla här för flera.
Min gitarrabstinens blev inte direkt bättre av att jag såg The Tallest Man on Earth plinka på med sina flinka trubadurfingrar, så idag släpade jag med mig Hanna till en musikaffär för att testa gitarrer. Fy fasiken alltså. Vad jag saknar att ha en gitarr. Här på bilden ovan kände jag mig lite som en wannabe-Jewel (Martina, you know what I'm talking about) och den blå gitarren var lite för stor för mig, men oj oj oj vad köpsugen jag blev. Sen tyckte en gubbe att jag skulle testa en minigitarr som hade en helt underbart varm klang, den var helt perfekt storlek för mig dessutom. Fast den kostade typ 500 euro. 

Jag kan ju i alla fall ta och besöka musikaffären lite oftare.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jätte fin! Jätte dyr!
Här har det snöat i ett par dagar nu som om fan själv styr. Jätte jobbigt!

Nina sa...

Jätte ja på alla utrop! Hatar februari!

Martina sa...

haha, oh yes I know! ibland kan det ha sin charm...

Nina sa...

För visst hade hon också en blå gitarr? Som såg lite mer country ut. Tycker mig minnas något sånt.

Martina sa...

ja det hade hon. så här kan du ligga om du köper den. http://www.smoe.org/lists/jewel/angels/gallerystopstealing/jewel_guitar_in_van.jpg

Nina sa...

Haha! Då får du stå för bussen.

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...