torsdag 14 februari 2013

Torsdagshelg

Lediga dagar mitt i veckan, ikväll ska jag lyssna på The Tallest Man on Earth som spelar i konserthuset. Det blir nog fint. 

Just nu tänker jag en hel del på skrivandet och hur det ska rymmas in i världen. Och så läser jag, fortfarande Patrick Rothfuss men också Sanningen av Riikka Pulkkinen, en fantastisk bok som både har språk och karaktärsutveckling på just det sätt jag tycker om. 

Nu ska jag smyga iväg till stan. Precis som den här typen på kanske det finaste klistermärket i hela världen.

Om han inte tassar bort från något bus så vet jag inte vad.

2 kommentarer:

Jessica sa...

Härlig tarra! Borde VERKLIGEN ta mig an Pulkkinen, speciellt som jag har de två första böckerna av henne hemma (på finska). Men jag läser faktiskt en bok på finska just nu, trumpetfanfarer och konfetti!

Nina sa...

Do it! Jag tror att jag själv hade missat hur fint språket var om jag hade läst på finska, men jag är också jätteovan vid att läsa på annat än svenska och engelska just nu.

Iskall vår

Det finns inte så mycket att säga om februari, det var en månad som gick fort, den var bättre än januari (krävs iofs inte mycket för att lyc...