torsdag 10 oktober 2013

Veckan

Har varit någon annanstans i tankarna hela veckan. Fått punktering, spräckt en kjol, kommit för sent till jobbet. Kanske projicerat rädslor som finns där inuti på sånt som finns där utanför, på allt äckel i världen. Samtidigt varit ganska nöjd med dagarna även om jag har varit lite tankspridd, lite gråzon i huvudet.

Idag: Alice Munro! Jag och kollega T stod med bultande hjärtan vid datorskärmen och var så sjuttons nervösa, brast ut i glädjehojtanden, plockade fram våra exemplar av Too Much Happiness och Dear Life med darrande händer.

"Titta på mina händer!"
"Se, mina också!"

Läste ut Belinda Bauers Rubbernecker, gillar henne skarpt. Har förutom den än så länge bara läst Blacklands och halva Darkside (var tvungen att returnera till bibban innan semestern, men tyckte också den kändes lite förutsägbar), men jag tycker om den krypande stämningen. Bra karaktärer också, och bra men inte krångligt språk. 

Men så kan det också sippra ut, det där andra. Att jag på riktigt blir arg när en kund härmar mig när jag säger att vi int har en bok hen efterfrågar. "Int. Hehe."

Man ba JA, INT! Håll käften eller så härmar jag dig tillbaka.

3 kommentarer:

Jessica sa...

Vaa, att härma någon man inte känner?! Folk alltså! Bah!

Nina sa...

Eller hur!? Okej att jag inte riktigt vet hur jag ska svara när folk säger att jag "pratar så fint" (har börjat säga att jag föddes sån), men härmandet... så moget.

Linneaform sa...

Herkkas vilka typer det finns... I natt drömde jag att du stod och sålde något ätbart på gågatan i Jeppis men det var inte fritt fram för vemsomhelst att få köpa. Jag tror att jag fick köpa. :D

Iskall vår

Det finns inte så mycket att säga om februari, det var en månad som gick fort, den var bättre än januari (krävs iofs inte mycket för att lyc...