tisdag 1 oktober 2013

Vad som pågår

Igår var jag så ofantligt trött efter öppningspasset att jag nästan somnade på cykeln. Idag äter jag frukost länge, skriver recension, klipper naglarna. Planerar skogspromenad, läser bloggar.

I min andrahandslägenhet bor det (igen) en nyinflyttad, det har bott folk i mitt extrarum i omgångar, oftast män från andra länder med barn i Göteborg (lustigt, jag vet), nu en kompis till en kompis. Det är trevligt. Det är dumt att bo så stort som jag bor i tider av bostadsbrist, det är dumt att betala en hel hyra för ett utrymme man aldrig använder. 

Kombinationen ny kombo och att jag precis klippte naglarna får mig att tänka på en lista som min småkusin Lotta visade mig för tusen år sen, den gick ut på olika saker man kunde göra för att irritera den man delar rum/lägenhet med (tror det var riktat till collegestudenter som delar rum). Det här är ingenting jag planerar eftersom jag gillar min kombo, men någon annan kanske behöver lite knep. Ett av tipsen var hursomhelst att man skulle samla sina nedklippta naglar i en påse och sen äta dem som snacks.

Huj.

Och med den bilden lämnar jag eder.

3 kommentarer:

Mia Skrifver sa...

Tack. Den bilden ska jag värna om. På nåt sätt. Nina ätandes naglar som snacks.

Nina sa...

Jag ser med spänning fram emot din nästa bok.

Mia Skrifver sa...

Jag tror att bilden kan finnas i sen följande. Du får vänta lite mer. Men den har etsat sig fast nu. Det är lite jobbigt. Men det är sånt man är med om när man läser bloggar.

Iskall vår

Det finns inte så mycket att säga om februari, det var en månad som gick fort, den var bättre än januari (krävs iofs inte mycket för att lyc...