tisdag 4 februari 2014

Ingen tid för grubbel

Ska börja med två tips även om jag själv inte är jätteförtjust i blogginlägg där man måste klicka sig vidare till en massa tjafs. DETTA ÄR INTE TJAFS. Eller ja, punkt ett är kanske lite tjafsig, men klicka ändå.

1. Simmande djur. Bild nummer fem, jag blir lite knäpp av hur fin den är. Har den nu som skrivbordsunderlägg och fnissar därför varje gång jag startar datorn.

2. Mina kollegor Marcus och Tuva har nu släppt det första avsnittet av sin podd Ett eget rum! Det handlar om Nina Bouraouis roman Pojkflickan. Lyssna vettja!

För övrigt har jag förstått att det nu återigen har blivit dags för februari. Tycker att januari var en riktig pissmånad, så jag hoppas verkligen att årets februaridos inte blir så plågsam som den brukar vara. Det passar mig liksom inte att grubbla den här tiden på året men likväl gör jag det ändå. 

Helst grubblar jag när det är försommar och tankarna kan färdas över juniljusa åkrar, nu fastnar de i slöslasket och leder ingenstans. Längtar efter den här känslan:

Foto: Henrik Othman

2 kommentarer:

Johanna sa...

This too shall pass. Du vet att jag håller med dej gällande januari och februari, men det är bara 19 dagar kvar till våren Nina! (om du räknar som jag gör, men det borde du, för då börjar våren den första mars) :)

Nina sa...

Helt rätt sätt att tänka Johanna! Och faktiskt måste jag säga att det hittills känns mycket bättre med februari. Spekulerar i om månaderna liksom är i ofas här, så att januari blir som februari brukar vara i Finland. I så fall är det ju mars redan nu.

:)

Iskall vår

Det finns inte så mycket att säga om februari, det var en månad som gick fort, den var bättre än januari (krävs iofs inte mycket för att lyc...