onsdag 26 februari 2014

Ingenting särskilt

Ja, hörni, vad hände? Jag vet inte, vet bara att jag är väldigt surftrött just nu, har egentligen varit det i flera månader redan. Orkar liksom inte riktigt ta mig tid att sitta ner och formulera mig, känner rastlösheten i fotsulorna. Läser gör jag däremot, bok efter bok, så mycket att jag inte hinner uppdatera här vad jag läser innan jag har läst ut det. Nu senast läste jag Sarah Butlers Tio saker jag har lärt mig om kärlek, en melankolisk roman som utspelar sig i London. Rekommenderar varmt!

I helgen har jag cyklat lite på en cykel som Cyklisten nyligen fyndade åt mig (igen), dessutom gått på en vandringsled som "säkert går bra att cykla på" men som visade sig bli det närmaste jag har kommit vad min lillebror kallade för "riscykel" när han var barn. Det vill säga cykla över sten och stubbe samtidigt som riset pyrde under hjulen. Nu var det till och med så risigt att man var tvungen att leda cykeln hela vägen, men det var så absurt att jag skrattade mesta delen av färden. 

Och ju flera gånger jag skriver cykla, desto konstigare ser ordet ut. Som om det faktiskt borde skrivas med ck istället för bara med k.

Det blir liksom inget innehåll, bara ord staplade på ord. 

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...