måndag 24 mars 2014

Stil stil stil

Och så hakar jag på nästa lista, som var ovanligt rolig att läsa. Varför är det så intressant med hur människor tänker på sin stil? 

Min stil i tre ord: klänningar, bekvämt, mönster.

Det här plagget skulle aldrig komma nära min kropp: jag är precis som Linn lite inne på Odd Molly-spåret, trots att jag älskar kjolar och klänningar har jag svårt med när det blir för mjukt. Pasteller, ingen hit. Små söta rosetter, ingen hit. Det är också något som händer när jag har på mig rosa, det får mig att se så himla flickig och gullig ut, och det känns som om det klaschar med hur jag känner mig. Tror dock ironiskt nog att jag passar väldigt bra i just blekrosa. 

Just nu har jag på mig: svarta tights med fleeceinsida, använder dessa så gott som varje dag, en blå bomullsklänning med fickor, och en mjuk kofta, också den med fickor. 

Det här är en bild på mig när jag kände mig bekväm:


Den här klänningen från emma och malena, klassisk, blåblommig med fickor i kjolen (ja, jag gillar kläder med fickor). Observera även kaffekoppen som naturligtvis får mig att känna mig bekväm i nästan vilken situation som helst. Samt de lämpliga skyltarna bakom mig.

Det här är en bild på mig från länge sen:


Det här var Vappen 2009 då jag hade på mig min fina en eurosklänning, fortfarande blekte håret och för ovanlighetens skull försökte känna mig bekväm i läppstift. 

Jag känner mig allra snyggast i: trevliga klänningar som inte sitter för tight och som helst inte är för urringade, gärna med någotslags skärp i midjan.

Mitt favoritplagg just nu: en blå, ganska proper klänning med lite längre ärm och dragkedja i nacken som jag brukar ha på jobbet, den känns liksom städad och lite sofistikerad i och med att den är sydd av ett lite styvare tyg. Sen brukar det vara så att jag alltid klär mig i färgkombinationen blått och oranget, det är så himla snyggt. Men det känns som om det håller på att bli ett problem, jag borde testa lite nya färger. 

Min stil hemma med tre ord: bohemiskt, färgglatt, rörigt

Jag skulle aldrig inreda med: ord och bokstäver i lite slitet vitmålat trä som formar ord som kärlek och längta. Vitt är överlag inte någon favorit, jag blir så uttråkad av att inte ha färg omkring mig.

Pryl jag suktar efter: ingenting särskilt, men det beror kanske på att jag inte har någon egen lägenhet utan hyr i andra hand, då är det svårt att motivera sig till att inreda.

Mitt bästa stylingtips: eeeh... städa och diska? 

Min favoritplats hemma: i mitt sovrum som trots röran är väldigt mysigt.

Mitt problemhörn hemma: köket i lägenheten jag bor just nu är verkligen jättefult och opraktiskt så där vistas jag så lite som möjligt.


2 kommentarer:

hani sa...

Haha publicerade precis samma lista! Men gud så annorlunda du ser ut på den gamla bilder, känner igen dig men ändå inte. Så fin i e&m-klänningen, den är verkligen DU! Bara så du vet så kom den där blomklänningen (i blått o orange ja) in i dag! Så kom förbi och testa nån dag ;)

Nina sa...

Skulle nog inte säga att Åboåren var någon höjdare rätt stilmässigt. :)

Hurra, kommer kanske in på torsdag när du jobbar då och åtminstone provar den! Nu ska jag läsa din lista.

Iskall vår

Det finns inte så mycket att säga om februari, det var en månad som gick fort, den var bättre än januari (krävs iofs inte mycket för att lyc...