lördag 11 februari 2017

Man måste inte vara ute när solen lyser


Det var konstigt nog ett tag sen jag hade en alldeles tom helg i kalendern, konstigt eftersom jag vanligtvis inte brukar ha särskilt mycket inplanerat. Men i och med att det har varit filmfestival och jag sprang på hela sju visningar som spred ut sig över tre helger varav jag dessutom jobbade en helg och hängde med besökande vänner en annan helg blev det liksom lite fullt där ett tag. Roligt, och också otroligt skönt att inte ha en enda plan för den här helgen.

Idag skiner solen och det ligger snö på marken men jag njuter av att sitta inne med en kaffekopp och BBC Six Music i bakgrunden (de låter så otrooligt brittiska när de presenterar musiken, så väldigt mysigt!) och googlar exotiska öar och läser bloggar. Funderar på att hasa lite längre ner i soffan och blunda en stund. 

För övrigt läser jag megahypade The Girls av Emma Cline just nu, den är fängslande. Men som det så ofta är med hypade böcker vet jag inte riktigt om jag tycker att den är SÅ fantastisk. Mycket bra, javisst. Vi får se när jag har läst ut den.

3 kommentarer:

minna lindeb sa...

Underbar bild. Och inställning.

Nina sa...

Minna: Och sen ångrar man sig kanske på kvällen ibland men det kan väl också vara bra. Att ångra någonting som inte egentligen spelar så stor roll?

minna lindeb sa...

Jaaa. Vilken lyx att få göra det. Trygghet i utanförskapet. I detta fall Innanförskap. he he

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...