fredag 3 februari 2017

Fri dag

Grått grått så långt ögat kan nå men det känns ändå som en skön start på helgen som kommer med filmfestival och folk på besök och middagar och det var längesen jag hade så många planer för en och samma helg. Tänker den där förbjudna tanken, att februari kanske inte blir så fasligt i år heller. Att det mesta är på en bättre plats. Vi får väl se.

Jag har börjat läsa Paul Austers nya roman 4 3 2 1 och har kommit ca 60 sidor, så det är definitivt för tidigt att ropa hej eftersom den är drygt 800 sidor lång, men hittills verkar även den lovande! Alla kunder jag har pratat med om herr Auster nu i veckan har också tyckt att han har varit så trist de senaste åren (förutom den ena av självbiografierna då, den andra läste jag inte ens ut), så det finns verkligen en hop hoppfulla Austerfans där ute. Det värmer. 

Vågar man tänka tanken att han kanske kan dyka upp på Bokmässan 2017?

Tillbakablick till när jag "träffade" Auster 2011. Han hade typ en ögoninfektion eller något sånt, därav de stiliga brillorna.


Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...