onsdag 7 mars 2018

Irritationslistan

Så här under årets säkerligen tråkigaste period tycker jag att det är lika bra att släppa fram all irritation vi härbärgerar i kroppen. Här kommer därför några saker jag irriterar mig på just nu:

- Uttrycket 24/7. Inte det engelska "twentyfour-seven", utan den försvenskade varianten "tjugofyrasju". TJUGOFYRASJU. Det är så fult! Kan vi inte bara säga dygnet runt som normala människor?

- Blomflugorna hemma hos oss. Var kommer de ifrån? Vad vill de mig? Hur blir jag av med dem? Ättika/honung/diskmedel/vatten-metoden verkar inte bita på dem. 

- När kunder har tjatat och tjatat om att en inbunden bok måste komma som pocket snart, och så kommer den i pocket, och så kommer det en kund som undrar om vi inte har den som inbunden.

- Min högra axel/arm. Jag får ont i den när jag sover men orkar inte boka en tid till vårdcentral för det är ett sånt projekt.

- Folk som har jättejättejättebreda barnvagnar där det ser ut att rymmas minst fem barn. Okej, who am I to judge, men det verkar ju bara otroligt opraktiskt.

- Att mina kläder börjar bli lite tighta men att det inte verkar finnas vettiga mammakläder med miljötänk någonstans? 

- Schweiz. Ssssccchhhhweitz. Är det faktiskt så svårt att säga det?

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...