onsdag 14 mars 2018

Vårsjukan

Så kom den, den årliga marsförkylningen. Självklart precis den veckan då jag inte riktigt hade velat vara borta från jobbet. Imorgon får jag ta mig dit trots sjuka eftersom jag ska intervjua en författare på ett morgonevenemang, sånt är tyvärr svårt att delegera. Men jag försöker att ta det lugnt, hinka i mig vatten och vila. Läsa och kolla på halvslöa serier på svt-play.

Kanske kan man se det som ett vårtecken, för nu skiner solen och himlen är alldeles blå för första gången sen jag vet inte när, och jag har en känsla av att det har hänt tidigare vårar också precis samtidigt som jag har legat hemma och varit sjuk. Tror bestämt att jag lägger mig ner i soffan en liten stund till...

Inga kommentarer:

Iskall vår

Det finns inte så mycket att säga om februari, det var en månad som gick fort, den var bättre än januari (krävs iofs inte mycket för att lyc...