tisdag 24 mars 2020

En ganska tisdagig tisdag

Började dagen med en krypande känsla av ångest. Hämtade några böcker på universitetsbiblioteket till nästa moment och det kändes lite som den där sista rundan man gör i en flyttstädad lägenhet som man snart ska stänga dörren till. Men jag kom ändå igång och har precis skickat in hemtentan. 

Jag var dessutom ute och joggade en sväng, tog det extremt försiktigt eftersom jag har haft problem med en höft efter graviditeten (längesen, jag vet, men det har hållit i sig) och joggade bara en minut åt gången med en minuts promenerande där emellan. Det gjorde otroligt gott, och jag fick upp pulsen och hann svettas trots allt.

Så länge UB håller öppet och jag är frisk (vilket jag inte tror kommer att vara särskilt länge) tänker jag nog försöka gå dit och plugga, det ligger ju bara tvärs över vägen från vår lägenhet och jag tänker att det lilla miljöombytet ändå kan vara ganska effektivt. Sen inser jag att de här veckorna nu innebär en omställningsperiod, att allt säkert (konstigt nog) kommer att normaliseras efter ett tag.

Inga kommentarer:

Den senaste tiden

Det har varit några bra veckor med bättre balans, eller så är det bara ljuset och den begynnande våren som trots bakslag ju kommer. Jag tänk...