söndag 12 februari 2023

Nästan som en lögn

En ljus helg, skrev jag nyss, men egentligen är det inte alls sant. Det är en glättig yta ovanpå en ganska tuff period med olika utmaningar som just nu kräver lite för mycket av mig. Eller så här: jag är genuint glad åt ljuset och det gör mig på riktigt gladare. Men jag är också trött och saknar andningshål. Jag vet väl inte riktigt än var jag vill befinna mig här på den här platsen, alltså om jag mest vill dokumentera det yttre som pågår eller om jag också vill djupdyka i det inre. Det är klart jag vill djupdyka, annars hade jag knappast börjat blogga igen, men det är skrämmande med ärlighet och jag är ovan. Så om det blir glättigt är det för att jag också behöver fokusera på det ibland, det lätta och flyktiga. Men det andra finns också där, bara så ni vet.

Inga kommentarer:

Ner mot marken, upp mot himlen

Jag lunchar med J och vi hinner påbörja planering inför sommaren, planen är att åka tillsammans utan oäkta hälfter men med barn hela vägen u...