fredag 10 februari 2023

Bokprat

Vi har bokcirklat! Hurra! Det tog bara drygt två månader (eller mer?) att samla ihop oss, vilket låter obegripligt eftersom vi bara är tre damer, men förståeligt eftersom alla har småbarn. Det ärnett roligt upplägg, jag tog i intiativ och känner båda de andra deltagarna men de är inte bekanta sen tidigare. Vi har hittills läst:

Stine Pilegaards Meter i sekunden
Annie Ernauxs En flickas memoarer
Sara Gordons Natten

Konsensus var väl att den första var underhållande men något riktningslös och att den tredje var väldigt drabbande. Kanske att den mellersta delade oss mest även om alla uppskattade den. Nu väntar Julie Otsukas The Swimmers och jag hoppas verkligen att det inte dröjer till maj innan vi pratar om den.

Köpte tuplaner och beundrade sonens vabbpyssel, en glittrande igelkott.

Den här veckan har det varit högt och lågt, bra sömn två nätter följt av katastrofsömn nätterna efter, roliga jobbdagar och plötsliga vabbdagar. Jag har känt mig trött och sliten och mest tänkt på mat, unnat mig god ost, finkaffe, frallor från 7Eleven. Det märks då tydligt när energin är på minus.

Nu är det fredagkväll och jag hör att Minicyklisten fortfarande viskar för sig själv i det mörka rummet, jag ska försöka räta ut min onda rygg innan jag öppnar en öl och tittar på På spåret. Hoppas ni får en fin helg!

Inga kommentarer:

Ner mot marken, upp mot himlen

Jag lunchar med J och vi hinner påbörja planering inför sommaren, planen är att åka tillsammans utan oäkta hälfter men med barn hela vägen u...