torsdag 23 februari 2023

En timme en minut

Om en timme sover barnen, jag har förhoppningsvis gjort yoga i min nya yoga-bh (fråga inte, ibland är jag bara en trött mamma som beställer saker på nätet i hopp om att bli vig och fräsch) och hinner prata med Cyklisten en stund utan att bli avbruten.

Om en dag är det fredag, jag ska ha gemensam arbetsdag med två kollegor och planera, hålla intervjuer, och äta lunch. Det ser jag fram emot, jag har så kloka och roliga kollegor.

Om en vecka är det bokcirkelträff, förmodligen hemma hos J. Vi ska prata om Julie Otsukas The Swimmers och äta ost. Jag längtar, dessa träffar är ljuset just nu.

Om en månad hoppas jag att man kan säga att det är vår. Det händer inte något särskilt då så vitt jag vet förutom att tempot på jobbet skruvas upp: semesterscheman, sommarschemaplanering och panikrekryteringar. Måste försöka njuta lite mer av lugnet nu inser jag.

Om ett år har jag verkligen ingen aning om nånting, antagligen är det mesta rätt likadant som det är nu men kanske har hela familjen fått en bättre balans och fått några insikter om hur vi ska lägga upp våra dagar för att inte bli slutkörda.

Upplägget med timme/dygn/vecka/månad/är hämtad härifrån.

Inga kommentarer:

Ner mot marken, upp mot himlen

Jag lunchar med J och vi hinner påbörja planering inför sommaren, planen är att åka tillsammans utan oäkta hälfter men med barn hela vägen u...