onsdag 31 mars 2010

Frankrike del I


Igår kom jag tillbaka från mitt första besök i Frankrike. Och det gick faktiskt omkring en hel del fransmän med baguetter under armarna. En morgon sändes också ett 45-minuter långt diskussionsprogram om baguetter. Så vissa stereotyper kanske inte är helt galna. Min Caen-vistelse var väldigt avkopplande. När jag anlände på torsdagen gick vi och lyssnade på T's pojkväns band Macadam Club som ni kan se på bilden nedan. Rekommenderas varmt. Men annars tog vi det väldigt lugnt: gick på små promenader, lagade mat och satt och pratade. Vädret var lite halvtrist, det kom ordentliga regnskurar varje dag. Ännu större orsak att slappa, dricka kaffe och diskutera nordisk matkultur och skillnaderna mellan katolicismen i Storbritannien och Italien.

Macadam Club


Promenadvy


Mat och dryck i världens mysigaste lägenhet


Jag återkommer med lite mera bilder inom kort, den sista dagen åkte jag och T till Paris och traskade omkring i Montmartre och sneglade på Sorbonne. Men var sak har sin plats. Laddar hellre upp några bilder åt gången än lägger allt i samma inlägg. Nu är jag tillbaka i London och om ett par timmar ska jag möta syster yster den äldre med följe som kommer på besök över påsken.

2 kommentarer:

Ikarus sa...

Härligt! Notera du signalen vid tågstationerna? ;)

Nina sa...

Det gjorde jag minsann, lustigt. Kan inte vara så kul om man jobbar där.

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...