söndag 21 mars 2010

Helgen i bilder

Krapulantiska men nöjda traskar Elin och jag längs med Chancery Lane mot...

...det gigantiska Somerset House vid Themsen där jag insåg att min anpassning till den brittiska artighetskulturen har gått långt när min reaktion på att en kvinna påpekar att min sjal hänger och slänger i marken är att säga "sorry". "Huset" är fantastiskt vackert och innehåller en imponerande konstsamling, blev riktigt berörd av Cézannes målningar som jag alltid har tyckt om.

En engelsk fasad i universitetsområdet i Bloomsbury på väg hem från uppsatsskrivning i bibban.

Bussar vid Russel Square som jag inte annars tycker så värst mycket om eftersom det alltid är fullsmockat med turister men som jag passerade i min jakt på en pizzeria.

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...