måndag 1 mars 2010

Förvirrad

Himlen är blå och BBC's väderprognos visar soligt för några dagar framåt. Förra veckan stal någon mitt smörpaket. Igår träffade jag en av mina flatmates första gången på över en månad trots att vi båda har varit hemma. Under dagens seminarium om Naiv. Super. fann jag och E att vi inte förstod diskussionerna om huvudpersonens eventuella mentala problem.

Jag är förvirrad och tydligen också naiv.

Men än så länge är jag nöjd med min vistelse i London. Trots att blogginlägg som detta verkligen får mig att ifrågasätta vikten av att läsa litteraturvetenskap. Jag kan bara hoppas att det faktum att jag är och blir allt mer intresserad av litteratur i slutändan också leder till någonting bra.

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...