lördag 4 juni 2011

Inte somna, inte somna...

Nu är det precis så där som jag tänkte mig att det skulle komma att bli i juni. Jag och fyra andra stackare sitter i den ödsliga läsesalen och försöker jobba medan solen gassar utanför och det är tjugo grader i skuggan.

Jag tänker mig att det inte är något bra tecken när man håller på att somna av att läsa igenom sin egen text. 

Men eftersom det är Sveriges nationaldag på måndag och således ännu en röd dag som gör att bibban är stängd så är det bara att bita ihop. Och jag försöker tänka: det är inte bra att vara ute i solen mitt på dagen, det är inte bra att vara ute i solen mitt på dagen, det är inte bra att... efter ett tag kommer jag liksom av mig och det enda jag kan tänka är sol mitt på dagen.

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...