tisdag 22 maj 2012

Vänta vänta vänta

Det är så soligt och varmt där ute och folk går förbi nere på gatan i ärmlöst och shorts. Men det är roligt att skriva hemtenta också, intalar jag mig själv. Så roligt!

Så roligt att jag skriver ett blogginlägg utan minsta substans istället.

För tillfället går mina dagar ut på att försöka motivera mig själv till att skriva uppsatser, att spara pengar, och framför allt, att ligga i solen och att vänta på det där förbannade beskedet som aldrig verkar dyka upp. De senaste tre veckorna har alla världens tänkbara scenarier spelats upp som en dålig tv-serie i mitt huvud. Än sitter huvudpersonen i ett arbetsrum och skriver avhandling, än står hon och huttrar utanför arbetsförmedlingen. 

Den som väntar får se, säger man. Men hur jävla länge ska man behöva vänta egentligen? 

2 kommentarer:

Mia Skrifver sa...

Haru kollat när de borde meddela? Det borde ju finnas nån tidtabell. Är inte tidtabell det minsta man kan vänta sig?

Nina sa...

Tycker man. Beslut borde ha fattats för en vecka sedan, men det tar tydligen en hel evighet att typ "justera protokoll". Whoppee.

Den senaste tiden

Det har varit några bra veckor med bättre balans, eller så är det bara ljuset och den begynnande våren som trots bakslag ju kommer. Jag tänk...