torsdag 27 juni 2013

Torsdagsmåndag

Vaknar upp och tänker åh vad skönt då väckarklockan ringer. Min åttadagarsvecka som blev tre dagar kortare, och man vet att man har tillfrisknat när man är för rastlös för att läsa. I grannrummet sovs det fortfarande, men bara ett par nätter till. Nu har bland annat Ylva varit här i nästan en månad,  och jag har liksom knappt hunnit vänja mig och så blir det tomt igen.  

Det känns som måndag. Är det måndag? Nej, det är inte måndag. Det är torsdag och snart helg, även för mig, men nu ska jag cykla iväg till jobbet. På en lånad cykel som jag har haft i drygt ett år nu men som snart antagligen mest kommer att få vila. Nej, jag har inte tagit körkort. Men någon har hittat en annan cykel åt mig, en cool cykel till och med som kanske kan gå jättefort. Det ni.

Inga kommentarer:

Den senaste tiden

Det har varit några bra veckor med bättre balans, eller så är det bara ljuset och den begynnande våren som trots bakslag ju kommer. Jag tänk...