måndag 23 september 2013

Konstant söndag

Jånä, det händer inte så mycket just nu, det lunkar på och är höst och löven får en så intensiv färg när de blir blöta och kan gå på promenad i regnet, titta på sniglar, plocka upp ekollon. Fast det kanske bara som det ser ut, att det inte händer något. För inuti händer allt och det är så skönt att falla.

Nu är det måndag, inte längre helg, inte längre tv-spel och smattrande regn och en kopp kaffe till och vila på maten. Men det är bokmässevecka och det kommer så många hit som jag vill träffa, syskon, vänner, ja hela Svenskfinland kommer ju. Det är nästan lite stressigt för hur ska man hinna träffa alla man vill träffa? Jag får nästan lust att göra som mormor brukar göra när det är någon större fest, placera mig i en stol och bara vänta på att alla ska komma förbi och prata en stund. Någon fyller på mitt vinglas ibland, räcker mig några snittar.

Vad tror ni om det Ylva och Jessi?

5 kommentarer:

Jessica sa...

Var sitter du då? På den grekiska restaurangen? :P

Mia Skrifver sa...

Klok idé. Och jag kan ren se hur du sitter. Skulle gärna komma förbi, men är ju inte där.

Nina sa...

Jessi: varför inte!

Mia: svårt att komma förbi om man inte är på plats, så sant.

ylva sa...

haha, underbart! jag får lite muminmamman-vibbar, tänker att du borde sitta och rensa vinbär i en stor hatt, för att få den rätta litterära effekten! fast vin och vinbär är med fördel utbytbara.

Nina sa...

"vin och vinbär är med fördel utbytbara."

*plitar ner i citatboken*

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...