onsdag 3 juni 2015

Jag är övertygad

Okej, jag är helt medveten om att jag är besatt av Cheryl Strayed. Men jag måste ännu säga några ord om podden jag skrev om häromsistens

1. Vid ett tillfälle, mitt i ett väldigt allvarligt samtal om relationer, säger hon: "To quote Pat Benetar - 'Love is a battlefield'"

2. Strayed och Steve Almond (den andra halvan av podden) ringer ofta upp någon de känner för att få hjälp med de frågor de diskuterar, några av de personerna är Steve Almonds fru, Cheryl Strayeds man, och författaren till Bad Feminist Roxanne Gay.

3. John Williams roman Stoner förekommer fler än en gång som referens i samtalen

Case closed. 

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...