tisdag 30 juni 2015

Nu blommar det

Det är varmt, men luften är ännu lite kylig. Det kryper sig på, det ska bli varmare, och jag ska snart vara ledig i två dagar. 

Jag försöker planera en vettig hög att bära med mig under semestern. Böcker alltså, men det var väl underförstått. Jag tänker att jag kanske ändå borde välja bort de där jag har spanat på på jobbet, för att faktiskt klippa. Inte tänka ens en gnutta jobb. Vältra mig i ord som jag inte har någon som helst praktisk användning av. Åh!

Det är nästan osannolikt hur många bra romaner jag har läst hittills i år, jag kan bara rada upp dem och häpna: Anthony Doerrs All the Light We Cannot See, Richard Flanagans The Narrow Road to the Deep North, Cheryl Strayeds Torch, Paula Fox Desperate Characters, Tove Folkessons Kalmars Jägarinnor... Vilken läslycka.

Denna har jag precis börjat på, den verkar väldigt intressant. Och sanslöst snygg!



Inga kommentarer:

Iskall vår

Det finns inte så mycket att säga om februari, det var en månad som gick fort, den var bättre än januari (krävs iofs inte mycket för att lyc...