onsdag 10 juni 2015

Liv

Inte för att jag räknar ner, men idag är det exakt en månad tills den magiska s-tiden. Borde göra massa saker, boka tåg och båt, bestämma datum för avfärder och ankomster. Känns lite som om jag hackar sönder tiden i förväg. Samtidigt vet jag att de där strukturerna runt omkring kan vara sköna, man har redan bestämt var man ska befinna sig, resten får bara hända. 

Just nu varken trött eller jobbtrött, men av någon anledning känns det som om den här sommaren kommer att gå rekordfort. Tycker många andra verkar ha samma känsla. Jag vill försöka motarbeta det, men vet inte hur. Vill samtidigt skippa hetsen och ta vara på varje sekund.

Försöker vädra ut den fadda nattluften (eller man kanske vädrar in?) utan att släppa in för mycket pollen. Mina växter skjuter i höjden, har jag faktiskt fått något att växa ända från fröstadiet? Jag som lyckades ta död på två kaktusar i min andrahandslägenhet. Som pappersskallror blev de, uttorkade och skramliga. 

O, växter, vad ska hända med er under semestern?

Inga kommentarer:

Iskall vår

Det finns inte så mycket att säga om februari, det var en månad som gick fort, den var bättre än januari (krävs iofs inte mycket för att lyc...